duminică, 20 noiembrie 2011

Amon Amarth, As I Lay Dying si Septicflesh la Bucuresti

Hello,

La un moment dat am renuntat sa mai scriu. M-am retras o vreme pentru ca: nu am nimic interesant de spus din ceea ce nu s-a spus deja, ceea ce as vrea sa spun o fac deja altii mult mai bine decat mine, nu vreau ca persoana mea sa fie asimilata cu alte persoane,  nu se pot schimba opiniile cuiva doar spunand "eu nu sunt de acord", nici macar argumentand, fiindca orice argumente sunt ale mele, subiective deci, asa ca totul sfarseste ca o discutie despre religie, as in "eu cred asta" - "eu cred opusul" dar argumentul suprem, absolut, nu-l detine nimeni, totul este doar o perceptie subiectiva si orice parere isi gaseste repede contra-argumentul daca este cautat. Asa ca o vreme am tacut... poate ar fi trebuit sa o fac in continuare, timpul va decide. Deocamdata, i take it as a challenge.
Probabil trebuie sa-i multumesc unei persoane, pe nume Nelu Brandusan, pentru faptul ca m-am hotarat sa deschid acest blog. Si am facut-o nu fiindca m-ar fi indemnat / incurajat sa o fac, nu ne cunoastem personal, ci dimpotriva, pentru ca simteam nevoia sa-i spun cat de mult il dispretuiesc ca organizator de concerte... totul dateaza de muuulti muuulti ani, nu stiu daca de la un concert Candlemass la care s-a asteptat 4 ore in fata clubului fiindca trupa nu sosise (culmea este ca altor promoteri nu li se intampla "accidente" pe traseu, oare de ce? fiindca sunt alte clauze / cerinte / conditii? si lui i se intampla fiindca e o persoana foarte ghinionista sau ajunge sa fie o persoana foarte ghinionista fiindca he don't  gives a shit about public / trupe, etc. dupa cum ne-a aratat si asta seara?) a continuat cu multe alte concerte anulate/ amanate / desfasurate cu intarziere... Iar noi, fraierii platitori, am continuat sa fim prezenti si multumiti chiar ca ne aducea anumite trupe pe care am fi vrut sa le vedem si nimeni altcineva nu le putea aduce in Romania.
Rezumand, avem vreo 3-4 promoteri mari de metal, scuze daca am uitat pe cineva (sau nu, doar sa incerce sa fie ceva mai prezenti in peisaj, ca sa nu mai uit data viitoare): Hatework, Coro, Artmania si Promusic. Primii doi sunt mai pe death-black - underground (da, paradoxul este ca intr-o muzica underground in sine cum este metalul exista grade de comparatie, exista un underground mai light si altul mai adanc, cel practicat de primele 2 nume mentionate). Apoi este echipa Artmania, care s-a achitat mereu cu seriozitate de angajamentele asumate si mai este acest personaj controversat, numit Brandusan, care pare sa se hraneasca si sa respire injuraturile si fluieraturile rockerilor autohtoni... Uneori imi da senzatia ca-si face o voluptate din a fi huiduit, ca fiecare fluieratura si injuratura ii provoaca orgasm... fiindca poate... si fiindca noi acceptam!

Am tendinta sa deviez uneori, sorry, sa revenim la concertul de aseara de la Arenele Romane.
Acesta era desfasuratorul oficial:
19.00 - Doors open
19.30 - 20.00: Septic Flesh / 30 min
20.00 - 20.15: change over / 15 min
20.15 - 21.00: AILD / 45 min
21.00 - 21.30: change over / 30 min
21.30 - .....: Amon Amarth
Am ajuns la fata locului pe la 7 si 10, gandindu-ma ca este timp berechet pentru o bere, socializare si apoi sa ma bucur in liniste de trupa care pentru mine erau headlinerii acestui concert... Chiar ma intrebase cineva cu ceva timp in urma: "mergi la amon amarth?" "neaaah, nu prea ma intereseaza" dupa care am adunat 1 + 1 si am constatat ca amon amarth + as i lay dying = septic flesh, asa ca trebuia sa ajung...
Ok, neincredere, iritare, frustrare, nu ma intereseaza si nu vreau sa stiu motivele intarzierii, imi este indiferent daca au depins de trupe sau de organizator sau de faptul ca nu ploua sau nu ningea... Problema este ca, dupa cum spuneam, la 7 si 10 multimea era adunata in fata intrarii si nimeni nu oferea nicio explicatie pentru statul afara... da, aveau dreptate "doors open" la 19, dar cum sa treci de cerberii din fata lor sa intri in sala?? Si am stat... si am stat... si am ras, am glumit, am zis e Brandusan, trebuia sa ne asteptam... si am stat... la un moment dat am mers sa iau si bilet, am intrebat raspicat la casa: "incep cumva Septic Flesh sa cante inainte sa intre lumea in sala?" "Nuuuu", mi-a raspuns convinsa fatuca extrem de avizata de la casa. "Si nici nu o sa se taie din recitalul trupelor de deschidere pentru ca totul sa se termine conform planului? " "Nuuuuu", a raspuns la fel de sigura pe ea. Nu inteleg sindromul asta al multor persoane, pe care l-am vazut si pe la emisiunile cu "hai sa ne radem de ce prost e boboru", atunci cand habar n-ai despre ce vorbesti de ce unii oameni simt nevoia sa dea un raspuns categoric in loc sa ridice sincer din umeri si sa spuna "nu stiu, nu depinde de mine"?? I have no fucking idea...
La un moment dat niste acorduri melodioase au inceput sa razbata din cort iar noi, cei cateva sute de fraieri de afara - daaa, da, stiu, nu-mi sariti in cap, limba romana spune ca-s cele cateva sute de fraieri, nu cei... dar i don't give a shit, fraierii erau prostii platitori, nu sutele din buzunarele lor, asa ca give me a break cu gramatica academiei si DOOM (si nu vorbesc de genul muzical)  - ne amageam cu gandul ca nu, nu pot fi chiar atat de mari tupeul si lipsa de respect, ca trebuie sa fie ceva inregistrat, de incalzit atmosfera., etc....
Stiam ca trupa care pentru mine erau headlineri asta-seara, aveau sa cante 6 piese (conform setlist-ului de la Sofia si Zagreb), 4 de pe ultimul album si 2 de pe cel anterior, dupa ce ca era doar o jumatate de ora si stiu cativa oameni care venisera sa-i vada, poate nu in primul rand pe ei, ca mine, ci si pe ei, nu avea cum sa fie adevarat... si totusi a fost: nesimtirea acestui organizator autohton de concerte nu are limite... nu numai ca a fost o lipsa de respect fata de public, care a venit mai mult sau mai putin pentru 3 trupe, dar a fost o crasa nesimtire si fata de trupa respectiva, Septic Flesh, sa le dea drumul sa cante in fata a 10-20 de privilegiati, sala urmand sa se umple pe masura ce recitalul lor continua...
Mai e nevoie sa spun ca la nervii acumulati bucuria de a-i vedea a fost umbrita si, de altfel, a fost si mult prea scurta? I-am intrebat dupa concert daca au cantat 5 sau 6 piese, se pare ca setlistul a fost complet, cele 6 piese au fost cantate, in fata reprezentantilor presei si a vanzatorilor de bere probabil...

Au urmat As I Lay Dying, pasaje monotone alternate cu pasaje pline de nerv, riffuri frumoase, bine punctate + pasaje plictisitoare, energie + another beer + another one + standul de merch, cam scump hanoracul cu SF, dar macar am luat ultimul album, "uite si pe... let's say hi" si tot asa, a trecut destul de repejor... si au venit headlinerii... Chicken invaders time, si anume "tam taram ta tam" again and again, in vreo 4-5 piese plus muuulta plictiseala printre. Lumea s-a simtit bine in general, au avut parte de o atmosfera mai mult decat prietenoasa dar pe mine, desi este a treia oara cand ii vad, nu m-au convins, si nu, nu era de la mine. Le acordasem circumstante atenuante, ca ii vazut in festivaluri mult mai mari, in care, nefiind headlineri nu aveau sansa sa se afirme cum si-ar fi dorit, si poate de frustrare bausera mai mult decat noi, publicul, ne-am fi dorit, inainte de urcarea pe scena dar , dupa umila mea parere line up-ul din aceasta seara ar fi trebuit sa fie: AILD, AA, SF... iar dupa cea a majoritatii celor prezenti: AILD, SF, AA... Oricum, o trupa pe care multi doreau sa o vada a fost sacrificata de nesimtirea unui organizator pentru care, cel putin din partea mea, singura sanctiune nu poate fi decat boicotul... Au trecut ani in care am avut toata intelegerea: uneori am zis "da, nu e vina lui, un accident neprevazut, etc...", alte dati m-am gandit "ok, a gresit omul, se mai intampla, numai cine nu incearca nu greseste"... dar au fost mult prea multe brandusenisme de-astea si am hotarat sa le pun punct.
Si chiar daca marti va aduce in Silver Church o trupa pe care o iubesc, pe care imi doresc din suflet sa o vad (Iced Earth), da, nu voi fi acolo, pentru ca am hotarat ca nu vreau sa-i mai dau nici 50 de bani acestui jeg de om pentru care publicul este doar o anexa, o masa amorfa de satisfacere a vanitatilor proprii, niste fraieri care platesc pentru ca el sa-si poata bate joc de ei cum doreste..Asa ca Multe Urari Inflacarate de Esec,  Brandusane! Excuses, excuses... don't care, altii n-au nevoie de ele fiindca nu e cazul, doar tu ai de cele mai multe ori dupa concertele pe care le organizezi cu atata pricepere si respect fata de public. Hai pa.
Acum, ca m-am racorit, pot sa trec la chestii mai placute :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.